måndag 1 februari 2010

När man inget annat har att göra

Just nu känner jag mig föga passionerad inför nånting alls. Jag borde känna glädje för jag har själv valt förändring. Men det känns bara segt, tröttsamt och som att jag sitter fast. Vakum just nu. Ja.
Så jag börjar som vanligt spåna, dagdrömma, tänka på annat, och sedan förvandlas dagdrömmandet till fullständigt märkliga tankar. Som att jag är producent, och planerar en trailer för ett kommande realityprogram: Scen där en kvinna iklädd bikini med ciggen i mungipan sitter nedsjunken i en sunkig soffa, och klapprar förstrött på en laptop, en man går igenom rummet, iklädd jeans som hänger halvvägs ned över rövva, han har en ölburk i handen och en cig i mungipan, han styr sina steg mot köket, där det står två kvinnor, i bikini, som dividerar om matlagningen, och den ena säger "vadå, ska vi laga maten?"
Dom skramlar runt med kastrullerna och båda två har en cig i mungipan, på bänken står en öppnad whiskeyflaska, och disken står i högar, hon i vardagsrummet (hon med laptopen) vrålar "näe, Urban kan laga maten", och Urban slänger sin fimp i slasken, och hade han haft skjortärmar så hade han kavlat upp dem, sedan häller han upp whiskey i odiskade glas "till brudarna, höhö", säger han. In i köket kommer ytterligare två tjejer, dom är iklädda urtvättade t-tröjor och sladdriga bikinibyxor. Båda har en varsin cig i mungipan. Dom skrattar och tar med sig Urban och whiskeyn ut på altanen (de som blir kvar i köket börjar genast snacka skit, och planera en pakt), där dom slår sig ned och lutar sig tillbaka i dom nötta däckstolarna, Urban gör fyra karlar (alla har en cig i mungipan) sällskap i 1000 liters poolen från ÖoB. Alla är tjocka, så vattnet skvimpar ur ganska mycket.
Trailern påas av en sexigt rökhes röst "Snart börjar Paradise Bitch, intrigerna tätnar", och så en bra liten jinglesnutt till musik, och sedan rösten igen, den här gången viskande "Du vet att du vill kolla..."
Jupp, så ere i huvet på mig. En måndag som idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar