måndag 25 januari 2010

Beslut- små och stora

Tjugofem dagar in på det nya året, och nu börjas det.
Vilken ålder vi än är i, vilken generation vi än tillhör så sammanlänkas vi alla av några viktiga händelser, hållpunkter kan man väl också säga, under årets slut och årets början, som är starkt förankrade i våra medvetanden, och alltför ofta leder till en märklig mix av iver och ceratoninpåslag med påföljande adrenalinpåslag, ångest och vånda. Och vi utsätter oss för det alldeles frivilligt:
klappjakten och julhetsen, och straxt därefter viktjakten och måbrahetsen.
Vi skulle kunna ha de händelserna förtryckta i alla kalendrar.
Våra alldeles egna viktiga lyxproblem.
Men i år har jag bestämt mig.
Jag skiter i att må dåligt över det i år.
Jag bara gör. Så imorgon hämtas denna i Falun, blocketfynd 500 spänn. Vad fyndar du? (Utan att må dåligt!)


För övrigt vill jag inte verka nonchalant, eller ovetandes om vad som pågår därute, varför jag uppmanar er att när ni ändå har spenderbyxorna på och köper gym-kort, nya skor eller en pilatesboll, passar på och
smsar en slant.
Det har jag gjort...och det kändes bra.
Att göra nånting.
Istället för ingenting...
När man nu ändå kan.

Måndagskröika för Driftig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar