måndag 8 februari 2010

Medans vi traskar vidare

Imorse strökollade jag lite på Nyhetsmorgon, jag hinner inte sitta ner och kolla så där på morgonen, men uppfattade iaf lite så i bakgrunden att man kunde ladda ner en låt och på så vis stötta med bidrag till Haiti, bra ide´, tänker jag, det ska jag lägga upp på bloggen, och så missade jag såklart hur man går tillväga, men hörde iaf att man kunde få mer info på tv4s hemsida, och där kunde man även läsa historien om hur låten kom till osv. Bra så! Not. Jag har letat på tv4s sida nu i en kvart.
Finner inte på nånting. Det där kan göra mig fruktansvärt irriterad, inte första gången...tv4s hemsida måste vara den mest användarovänliga sidan ever.
Dumt, med tanke på att tv4 är en kanal som hänvisar till sin hemsida i allt vad det än må vara...

Men bidrag till Haiti kan du iaf ge, till exempel genom Läkare utan gränser, det behövs pengar hela tiden, lång tid framöver, vi får inte glömma det, Vi kanske traskar vidare här, men på en annan plats står tiden still.
Vi kan göra mycket!
Här är Läkare utan gränsers hemsida
Du kan även ge bidrag genom att
Sms:a LIV till 72 990 (50 kr)
eller PG 900603-2 eller BG 900-60 32. Märk talongen "Akutinsatser".
Dagens tips: Medkänsla. NU.

Edit/ps: Fr o m nästa måndag skriver Maddy Måndagskrönikan för Driftig.
Be good out there, people, och kom ihåg: Det som räknas är att du försökt! Kram


Måndagskrönika för Driftig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar