måndag 2 november 2009

Burnin burnin

Igår såg jag ett program på tvåan om Christian von Koenigsegg. Om hans dröm, som blev en vision, som blev en verklighet. En sann visionär och entreprenör.
En som valt att gå vägen, hela vägen.
En man som modigt följer och lever sin dröm.
Christian von Koenigsegg känns äkta.
Hans vilja och intentioner känns äkta och sannt passionerade.
Och så tänker jag på många av de entreprenörer som jag mött.
Jag tänker på deras äkthet, eller avsaknad av äkthet.
Jag tänker på mina egna drömmar.
Och jag tänker på den brinntid vi har. Jag tänker oss som ljus. Ja.
Några har kanske en brinntid som ett tjock handstöpt blockljus, 8 timmar, och andra brinner i 5 timmar, som ett högkvalitets värmeljus, och några brinner bara i mitten, så där som ett lågprisvärmeljusen från ÖB, en sisådär 3 timmar.
Christian von Koenigsegg har en brinntid som sådana där jättepartymarschaller, som brinner i 15-18 timmar.
Och som ett mantra kommer det tillbaka till mig, "det viktiga är inte hur länge du brunnit för något, det viktiga är att"...
Mhm, återkommer det där, hela tiden. Ska flura lite på varför.
Och så hoppas jag att det inte går åt helvete för Christian von Koenigsegg, nu när han ska köpa SAAB, för han verkar vara en sån himla bra kille. Faktiskt.


Måndagskrönka för Driftig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar