lördag 15 december 2007

Magiska inköp













Det var hur vackert som helst uppe i Norn. Rimfrosten låg gnistrande över träd och mark. Isen hade satt sig, flera åkte långfärdsskridskor i den kindbitande kylan och himlen var rosa och ljusblå. Norn-kören sjöng så ljuvligt, men dessvärre missade vi mycket av konserten eftersom vi inte stängde butiken förens 14.
Men sluttampen hann vi se och höra.
En Norn-häst fick följa med oss hem,han hade en tunn guldtråd virad runt vänstra framhoven, och i tråden satt en lapp på vilken det stod: "Hej, jag heter Pålle och kommer från Norn i Dalarna. Jag är gjord med kärlek och omsorg. Jag hoppas vi kan bli goda vänner. Var rädd om mig. Tack!" och jag lovar, det glimmar i ögonen på den hästen! Helt enkelt lovely! Design & handcraft by Anders Sundberg.
Vi inhandlade också ett honungsknäcke gräddat på vedspis,från Falköga Design, och en liten söt burk med honung smaksatt med pepparmynta, från Puppans honung. Ska bli spännande att smaka i teet.
En skön och verkligt lyxig eftermiddagsstund på jorden, som avslutades med fika hemma hos oss, och provsmak av honungsknäcket med smör, och ja, det var fantastiskt gott.

Enlight yourself :)

1 kommentar:

  1. Åh, det ser så mysigt ut. Hade velat åka, men var bortrest. Lycka till med allt. Jag kommer in i veckan, såg skorna i skylten :)
    Ewa-Lena

    SvaraRadera