lördag 17 maj 2008
Nytt magasin
Idag läser jag nya Eco Queen.
En utmärkt analys av detta nya livsstilsmagasin finns att läsa här
Vad jag tycker om Eco Queen?
Jodå, den sitter nog som en smocka i magen och fungerar förhoppningsvis som en väckarklocka för många i den tänkta målgruppen (högutbildade och medvetna storstadskvinnor kvinnor 25-40 år med god ekonomi) och den bekräftar definitivt det jag tror på, att man inte behöver ge avkall på allt det goda i livet för att man önskar förändra sin livsstil, engagera sig och vill göra något drastiskt, eller bara litet i miljöfrågor.
Jag känner mig riktigt glad åt Eco Queen, det är ett magasin som kommer bana väg för många nya uppvaknanden och tankar. Och det är det som är hela tanken med magasinet, om jag förstått det hela rätt, och att upplysa genom att förföra är ett alldeles utmärkt drag.
Men, jag kan ändå känna någonstans, att jahapp nu är vår miljö en affärside´också, och egentligen är väl det den allra bästa affärside´man kan ha, (jag har det ju själv i o m min butik) så länge man bara har i åtanke att det krävs arbete i lika stor del som passion, för att ändra sitt beteende.
För i slutändan är det faktiskt precis vad det handlar om.
Det krävs balans och medvetenhet hos individen. Det är en sak att bläddra i ett livsstilsmagasin som detta och tänka "oh" och "ah" och "vill ha", men att sedan ta steget och verkligen vilja förändra, och just tillåta förändringen att komma inifrån hela vägen? Precis! Huvudet på spiken, där har vi det - Det är vi som väljer.
Kan detta magasin inspirera oss till ett annat val?
Ja, jag hoppas och tror verkligen det, av hela mitt hjärta!
En sak är säker, den triggar iaf mig att jobba ännu hårdare och målmedvetet för det jag tror på! Och det är gott.
Bonus: Urläckert vintage-reportage på 6 sidor av underbara Camilla Thulin, samt mycket 2nd hand i modereportagen!
Ps: Tidningen finns för oss mindre bemedlade, lågutbildade, landsortsbor och 40somethings i livsmedelsbutiken Rätt Pris i Hedemora.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar